szybki kontakt

Dwa dni na Camino w Polsce. Spotykamy się 20 czerwca w Opolu!

Od dawna chodzi za nami spotkanie na szlaku z osobami lubiącymi nas na Facebooku oraz ze znajomymi, których dawno nie widzieliśmy.

Postanowiliśmy zatem włączyć się w tegoroczne przejścia weekendowe po szlaku św. Jakuba Via Regia i zaprosić Was na wspólne wędrowanie w dniach 20-21 czerwca. Oto strona wydarzenia na Facebook’u.

W sobotę 20 czerwca pójdziemy z Opola do Dobrzenia Wielkiego, w niedzielę 21 czerwca z Dobrzenia Wielkiego do Skorogoszczy.

Pierwsze spotkanie społeczności „Camino de Santiago Polska”

Może nie każdemu podoba się wszechobecność Facebooka, ale realia są takie, że już ponad 4 tysiące osób dołączyło do naszej społeczności na tym portalu. Czas więc najwyższy, by wyłączyć komputery czy smartfony i spotkać się na Camino.

Zaproponowałem więc naszym Przyjaciołom organizującym przejścia po Via Regia, że dołączymy do nich właśnie na Opolszczyźnie.

Zatem 20 czerwca przed godziną 11:00 spotykamy się pod katedrą w Opolu.

Plan dwudniowego przejścia

Helmut Starosta, który administruje 🙂 tym odcinkiem Camino zaproponował poniższy plan przejścia. Oczywiście jak to na Camino, każdy ma wolną rękę co do tempa wędrówki i drogi, którą pokona. Ważne, byśmy pod koniec dnia spotkali się w Dobrzeniu.

Tam w hali widowiskowo-sportowej Zespołu Szkół mamy kilkaset metrów kwadratowych podłogi do spania oraz prysznice i toalety do dyspozycji za donativo.

Dzień 1 (sobota 20 czerwca) Opole- Dobrzeń Wielki ~20km

Dla osób, które przyjeżdżają z bardzo daleka i chcą być w Opolu już w piątek, polecam schronisko SSM Niezapominajka na ul. Torowej.

Spotkanie wszystkich w Opolu pod katedrą przed godziną 11:00. Po wyjściu spod katedry w Opolu idziemy w stronę Santiago mijając m.in drewniany kościół w Czarnowąsach.

kościół drewniany w Czarnowąsach
przed kościołem w Czarnowąsach

Następnie przez Borki dotrzemy do Dobrzenia Małego, gdzie w ogrodzie „Raj”, gdzie zależnie od godziny możemy odpocząć przy café con leche albo czymś szybszym na zimno 😉

Potem kierujemy się prosto do Dobrzenia Wielkiego i spotykamy się przy kościele św. Rocha.

tak się znakuje na opolszczyznie

św roch dobrzeń wielki
św.Roch w Dobrzeniu Wielkim

Sala widowiskowa w której mamy zapewniony nocleg znajduje się w bezpośrednim sąsiedztwie kościoła, więc chętni do dalszego zwiedzania mogą tuż obok porzucić bagaże.

Plan na wieczór jest taki jak cytuję:

Kolacja przy ognisku, kajakowanie, nocne muzykowanie i rozmowy na Ośrodku Rekreacji „Balaton”.
W razie złej pogody wszystko (oprócz ogniska i kajakowania) w szkole.
UWAGA!
Nocleg na parkiecie z hali, więc zabieramy karimaty i śpiwory. Organizatorzy, dla mniej wysportowanych zapewniają busa, który może przetransportować ciężkie bagaże z Opola do Dobrzenia. Także w niedzielę ze Skorogoszczy będzie możliwość podjechania busem organizatorów na pociąg lub autobus do Opola!
Zgodnie ze zgłaszanymi chęciami dotyczącymi noclegu pod chmurką, dla chętnych prawdopodobnie będzie możliwość spania pod sobotami drewnianego kościoła św. Rocha w Dobrzeniu. To jest informacja do potwierdzenia.
Na Facebooku kilkanaście osób zgłosiło chęć spania w innych warunkach niż na sali. W odpowiedzi cytuję Helmuta:
Jeżeli będą tacy co bardzo muszą spać w łóżku choć niekoniecznie swoim to problem podobny jak sprzed 2 tyś laty w Betlejem. Ale szukamy.

Dzień 2 (niedziela 21 czerwca) Dobrzeń Wielki- Skorogoszcz ~20km

W niedzielę Msza Święta dla chętnych u św. Rocha o 8:15 (dobrze, żeby Ci śpiący pod kościołem dobudzili się do tej godziny). Po Mszy wędrówka tempem dowolnym w kierunku Mikolina. Tam o 14:00 odbywa się duża impreza kresowiaków, więc świetna okazja na ciekawe, egzotyczne dla niektórych spotkania.
Z Mikolina po dłuższym postoju ruszamy do św. Jakuba do Skorogoszczy, gdzie kończymy przejście. Chętni na podwózkę do Opola mogą stąd ruszyć busem.
Wszelkie pytania dotyczące przejścia kierujcie tutaj w komentarzach albo na stronie wydarzenia na Facebooku: tutaj. Do zobaczenia!